שמלה עם אג'נדה

הרוח החיה מאחורי איב שמלות כלה

מאת הדר גורן 30.07.2008 מתוך כתבות הכלה

ayala-pic2אילה מרסר-ווד היא הרוח החיה שמאחורי "איב-שמלות כלה וערב".
מה שמייחד את אילה כמעצבת הוא לא רק חותמת היד האישית שלה אלא הפתיחות והנכונות לתפור לכל לקוחה את שמלת החלומות שלה.
שמלת הכלולות הממלאת תפקיד מפתח במחזה הפרטי "נסיכה ליום אחד", שבו מככבת הכלה.
נסיכות אמיתיות לובשות בדיוק את השמלות שעליהן חלמו.

 

מציירת ורוקמתקו נקי בתוספת עניין 

בתקופות קודמות הקו העיצובי של אילה פנה לבנות שחיפשו משהו מיוחד והתאפיין ברמיזות אתניות: רקמות, מוטיבים סמליים, עבודות יד ושילוב של חרוזים. האלמנטים האלה, שמתבלים את השמלות באתניות-כפרית, עדיין נוכחים בקולקציה, אבל עם הזמן, אילה מספרת, היא נפתחה לסגנונות נוספים, וכעת ניתן להזמין אצלה גם דגמים בסגנון קלאסי וסולידי. "יש אפשרות להכל, לפי עיצוב אישי. מה ששונה ממעצבים אחרים זאת האפשרות לקו יותר ייחודי עם שילוב של רקמות מעדות שונות, מוטיבים וצבעים ממרוקו ותימן, למשל. אבל זה לא נראה כמו שמלה אתנית," אילה מסבירה.
מבט בקולקציה מגלה שהנגיעות הקטנות שמייחדות את אילה מופיעות בקו החגורה, על אמרת השמלה או כעיטורים עדינים במחשוף. הקו נקי ומעודן עם תוספת עניין.

מציירת ורוקמת

החיבור של אילה לעולם האופנה והעיצוב החל כבר כשהייתה בתיכון ולמדה במגמת אופנה. מאוחר יותר השתלמה בקורסים לעיצוב שמלות כלה בשנקר ובקורסים נוספים לעיצוב בגדי ילדים ובגדי גברים. לאחרונה אילה התמחתה בהדפס על בדים, מה שמאפשר לה ליצור שמלות מקושטות בהדפסים מיוחדים. בנוסף, היא לומדת יודאיקה באוניברסיטת בר אילן ושואבת משם השראה שבאה לידי ביטוי בשילוב של חמסות, חרוזים, אבנים ועיטורים בצורות גיאומטריות. אבל מקורות ההשראה האינסופיים של אילה מרסר-ווד לא מתמצים בזה. אילה, אפריקאית למחצה ובת לאב מגאנה, משתמשת גם בבדים אפריקאים שמשולבים בחגורות וכאלמנטים קטנים בשמלות. רקמות מסורתיות של יהודי קוצ'ין, הודו ובוכרה מוצאות גם הן את מקומן על השמלות. "אני פותחת ספרי עמים, מציירת ורוקמת רעיונות ששאבתי משם," היא מסבירה.

Call Now Button